Pritožba

Za pritožbo se lahko odločite, če vam je bil zavrnjen dostop do informacij, ki ste jih zahtevali, in menite, da je ta odločitev nesorazmerna in nima zadostne ali veljavne utemeljitve. Pritožbo lahko vložite tudi, če vam zaprošena institucija ni odgovorila v 20 delovnih dneh.

Če se odločite za pritožbo, se morate najprej pritožiti na odločitev, s katero vam je bil zavrnjen dostop, in sicer v 15 dneh po prejemu obvestila o odločitvi. Pritožbo morate vložiti pri instituciji, ki jo je izdala. Po prejemu pritožbe bo državna institucija ponovno preučila svojo odločitev. Če svoje odločitve ne bo spremenila, bo pritožbo skupaj s spisom posredovala Informacijskemu pooblaščencu, ki je neodvisen državni organ, zadolžen za varstvo pravice do prostega dostopa do informacij javnega značaja.  Odločba mora vsebovati informacije o postopkih in rokih za pritožbo. O pritožbi odloča Informacijski pooblaščenec.

Upravni spor

Če se ne strinjate z odločitvijo Informacijskega pooblaščenca, lahko vložite tožbo na Upravno sodišče oz sprožite upravni spor.

Odškodnina

Če ste utrpeli škodo, ker niste mogli dostopati do informacij, lahko s tožbo pri pristojnem sodišču zahtevate tudi odškodnino.

Gradiva

Nazadnje posodobljeno 22/09/2023